måndag 22 september 2008

Kräksjuk hund


Efter ett par helvetes dagar med en kräksjuk hund så kan jag äntligen pusta ut. Yeros blev sjuk i onsdags natt o först trodde jag bara att han kräktes för att han ätit gräs men så va inte fallet. Han blev bara sämre o sämre på fredagen ringde jag min uppfödare Britt o bad om råd, jag tyckte nog att det va dags att åka in med han till doktorn. Men som vi alla vet så vill man ju inte lämna sin älskling i från sig om det inte är absolut nödvändigt, tur är att jag har varit hemma o helt ledig från allt så jag har kunnat ta hand om han själv.
Jag fick mkt goda råd av Britt som jag har följt väldigt noga o gett han vätska 1 dl i timman dygnet runt samt lite andra bra grejor. Han har inte kräkts sen i lördags o nu har jag börjat o ge han lite buljong o kokt kycklingfile. Så nu kan jag äntligen koppla av, krisen är över o han är pigg igen, han till o med galopperade en liten bit idag. Det verkar inte som att det va nåt smittsamt för jag märker inget på min lilla skrutt så han måste druckit dåligt vatten när vi va i skogen, kan inte komma på nåt annat.
I dag är det ju ett härligt väder ute men kan ju inte ta han på nåt större äventyr än, vi får ta det lugnt ett par dagar till. Så vad ska man hitta på, jaja man får väl göra lite nytta hemma.
Ha en toppen dag ni andra som kan komma ut ordentligt denna fina höstdag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han är väldigt fin, tur att han mår bättre! /Kram

Hoffeblogg sa...

Skönt att pojken mår bättre och hoppas att han snart är helt återställd så ni får och att det fina vädret. Jag fick tillbaka hoppet efter att ha läst din blogg, sitter just nu själv med en kräksjuk hoffe. Ha det gott och njut av sköna höstdagar.
MVH Annelie, Fredrik, Geisha och Usca.

Anonym sa...

usch din stackare, ett tips, honung, fick min ett par ggr om dagen funkar toppen, o glöm inte vatten. Nu mår han kanon bra, men så mager....