lördag 13 september 2008

Ett hål




I går kväll när jag gick sista kisseturen med hundarna hände nåt hemskt. Som alltid är Katten med oss o han o Twixie lekar tafatt. När vi går runt skolan så vänder jag mig om och tittar på dom små o katten har då lagt sig o Twixie hoppar o studsar runt honom. Rätt som det är säger en vän som vad med, va platt hon blev, ja va konstigt hann jag o säga o vips så försvann hon bara o ett ynkligt skrik hördes.
Ja, hon totalt bara va puts väck.
Vi rusar fram o får se ett hål i marken, några ungjävlar har tagit bort locket på ett sånt där avloppshål eller vad det nu heter. Och där har hon ramlat ner. Jag bara skriker o rusar runt, fick panik.
Men kompisen fann sig o hade lampa på mobilen så han lös ner för att se om det gick o se henne, o ja, vilken tur där nere står hon o ser förtvivlad ut. Det va precis att han fick tag runt huvudet på henne o kunde lyfta upp henne. Inga skador hade hon som tur va.
Vi tittade ner i hålet o såg nåt som va hennes räddning, ungjävlarna har kastat ner pinnar i skit i hålet o tack vare det så fortsatte hon inte ut i avgrunden, dom stoppade henne.
Ja det va mkt som va tur, jag brukar alltid gå ensam med hundarna på kvällen men just denna kväll hade jag sällskap o det va ju tur så hysterisk som jag blir när det händer nåt otrevligt.
Har varit där nu på morgonen o tagit kort på hålet o ja dom ser ni ju själva hur dom blev.
Är fortfarande lite skärrad efter gårdagen o funderar på om jag någonsinn vågar ha henne lös mer.
Men nu har jag förståelse för varför folk har sina småhundar i väskor, får kanske inskaffa en....Hahaha.....
Jag är iaf glad att vi har vår lilla kvar hos oss, kunde ju varit värre...
Ni som inte vet, men bilderna är klickbara så man ser lite bättre.
Ps. hålet är typ 18-20 cm i diametern

Inga kommentarer: