söndag 2 november 2008

Hallooween





Ja det va ett tag sedan jag skrev här men det är inte alltid man har motiveringen som krävs.
Min dotter har fyllt 10 år o bestämd liten dam som hon är fick hon det kalaset hon ville, 17 st tjejer fyllde vår lokal i ett par timmar o att tjejer kan låta så mkt trodde jag inte va möjligt men kul hade dom.

Sen har Olivias kusin oxå fyllt 10 år, ja det skiljer 8 dagar på tjejerna så där va vi i fredags o gratulerade henne. Som vanligt bjuder min syster på underbart god mat o det vi fick denna gången va verkligen min favorit,,,pizzabullar,,,ja de va gott.
Tårtan va oxå god men gräddälskare som jag är så ville jag juuu ha mer grädde.

Ja sen kom Lördagen o nu va det min tur o ge mig ut på äventyr.
Resan gick till Tjörn för att äta gott o sedan klä ut mig till en snygghäxa.
Värdparet klädde ut sig till en döing, ja hon skulle föreställa en misshandlad kvinna som drunknat i havet o hon har verkligen lyckats, maskar o spindlar som krälade på henne, fiskenätet som hon fastnat i va oxå på plats samt tångruskor i huvudet.
Sen har vi hennes man som klädde ut sig till en typ som varit i ett ordentligt slagsmål.
Ja när vi va klara med sminket o kläderna så åkte vi till Stenungsbaden o festade till det ordentligt, ja iaf jag, för dom där döingarna jag hade med mig tog det lugnt.

Tävlingen om bäst utklädd vanns av inga mindre än mina två vänner, ett jättefint 1:a pris med övernattning o middag för två samt en underbart vacker blombukett.
Nästa år är det 10 års jubileum där o då ska vi dit igen, så kom med bra tips på vad man ska klä ut sig till.
Ja detta va den roligaste kväll jag haft någonsin tror jag bestämt....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja dem var verkligen bra utklädda..