måndag 24 november 2008

Dag 1

Ja ett dygn har gått utan cigg o jag har inte tagit något annat nikotin liknande preparat heller.
Nej ska man sluta så ska man sluta o det är ju nikotinberoendet som jag vill bli av med. Och denna dagen har gått utmärkt bra, men så har jag inte varit i närheten av cigaretter heller.
Värst är godissuget som jag får o jag vet att det är hopplöst o stå emot, bara som när jag va o handlade nu, jag hittade inte var saltet bor i affären. Vart jag än gick så bara det vällde godsaker omkring mig, jag gick runt i butiken o hade helt glömt var det fanns allt jag hittade va ju bara godis o godis.
Til slut fick jag fråga någon, jo visst vet jag var saltet finns, bakom dig fick jag till svar. Ahh, tack så mkt svarade jag o gick vidare, utan salt.
Skämdes gjorde jag men nu är det bara godis som gäller, har jag märkt...
Kanske blir lugnare i godistarmen i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är. Och vad bra att du slutar röka. En mindre man kan låna cigg av.

Anonym sa...

Ja här e de färdig lånat nu,,,hahaha