onsdag 2 september 2009

Hockey utrustning...

Nej, jag börjar snart bli trött på mig själv o mina turer i skogen.
Ramlar jag inte över våta trädrötter eller trasslar in mig i linan så händer något annat.
Igår va vi ute på vår dagliga tur och det va ju skönt.
Kopplar upp Yeros eftersom han blev orolig över nåt o vädrade lite väl mycket.
Ett tu tre blir han asrädd för något bakom oss och som skjuten ur en kanon flyger han förbi mig.
Jag flyger efter o rakt in i ett träd, all min svamp flög åt ett annat håll.
Där sitter jag sen o skriker av smärta och undrar vart mitt huvud tog vägen, jo det satt kvar.

Lyckas efter ett tag o resa mig o samla ihop allt och ta mig hem.
Idag har jag ont runt hela nacken, ja när jag ska ta min cigg så är det nästan helt hopplöst o röka för så ont gör det.
PÅ skuldran och baksidan av armen ser det ut som att jag blivit ordentligt på pucklad med ett bollträ. Stora blåmärken sitter det där.
Ja, jag blir nog tvungen att uppsöka läkaren igen och nu börjar det bli pinsamt.
Ja man måste ju berätta vad som hänt och det är ju inte första gången jag går dit efter en lugn o härlig skogspromenad med hunden. Snyft....

Men som min kära syster sa. Du får nog skaffa hockey utrustning med hjälm o allt så ska du nog klara dig bättre.
Eller vad det hon som sa det, kan ju varit nån annan.

Inga kommentarer: