tisdag 8 september 2009

GRATTIS min lilla skrutt på din 20 års dag


Idag fyller du 20 år
Hur kan det vara möjligt att åren har gått så fort?
Du är fortfarande min lilla skrutt som inte klarar av att stå på egna ben, skillnaden är bara att nu står jag maktlös i min kamp med att kunna hjälpa dig.
Jag vet att du sitter i häktet någonstans i vårt avlånga land, är väl inte där man vill fira sin 20 års dag, men för mig är det skönt att du är där du är.
Varför kan ju många undra, jo... för att nu vet jag att du är i säkert förvar och inte kan skada dig själv.
Som mamma har jag kämpat tillsammans med dig i många år och sen du blev myndig har jag stått helt maktlös, varför?
Jo samhället suger som förälder får man inte veta ett skit om sitt barn när dom har problem och soc är inkopplat, jag har inte ens fått svar på frågan när jag letat efter min som om han lever. Det är sekretess och vi får inte säga nåt är svaret jag får.
Ja min älskade lilla skrutt kanske får du ringa från häktet men kanske vill du inte.
Älskar dig mest av allt och önskar dig en fin dag.
Vi ses säkert snart och jag vet att du kommer få ordning på dig o ditt liv.

Inga kommentarer: