söndag 27 september 2009

Arbetet


Nu har tiden kommit att berätta vad jag sökte för jobb.
Jag sökte ett jobb som hästskötare samt mjölkbonde, hehe
30 mjölkkor och 7 ardennerhästar. Gissa om jag ångrade mig!
Men nu hade jag tur och tjänsten va redan tillsatt, inte fan vill jag gå upp kl. 5 på morgonen o mjölka illa luktande kor.



Men hästar gillar jag ju och tog kontakt med en travtränare istället.
Igår träffade jag han inne på Åby och den 1 november ska jag börja jobba hos han.
Så nu är jag väl tillbaka på ruta 1 i mitt liv.
Jag började jobba med travhästar när jag va 16 år och slutade för det va lite väl hårt arbete.
Men nu ska jag allt ge det en chans igen men denna gången är det inte ens hälften hästar att sköta om mot vad jag hade på den tiden.
Det bästa av allt är att jag kommer bort från mitt jobb inom hemtjänsten och att jag har med mig mina hundar på jobbet, kan det bli bättre för mig,,,näää.
Men först ska jag ju ta en tur till Dubai o njuta av livet.
Ha en bra söndag alla...

Inga kommentarer: