söndag 23 maj 2010

Miljöträning


Idag åkte jag och Olivia till Slottskogen med hundarna.
Ingen av dom har varit där, så det blev ordentligt med miljöträning för dom alla 3.
När vi kom dit insåg vi att det är lilla göteborgsvarvet samt en söndag med kanonfint väder och det betyder fruktansvärt mycket folk och även hundar.
Men alla 3 hundarna skötte sig kanonfint, dom gick där som att detta brukar dom göra dagligen.

Olivia och jag satte oss för att svalka oss med en glass.
Hundarna band vi vid ett träd nära oss och dom var så duktiga under tiden.
Hundar och folk passerade knappt 1m från dom men dom bara tittade.

Vi gick runt överallt och tittade på djuren men tyvärr så har dom inte så många djur kvar som det va förr i tiden när man gick där ofta med sina barn.
Lite trist men tiderna förändras ju hela tiden.
Men pingvinerna såg glada ut och en simmade omkring lite grann.


Några grisar gick omkring och en get låg och solade sig.


Några kronhjortar utan kronor åt på det lilla som fanns.

Ja så mycket mer va där inte att se denna dagen.
Vi går i sakta mak mot bilen och då ser jag nåt komma farandes brevid en cykel...
Men haha samma ras säger jag till cyklisten, ja det är ju inte så ofta man stöter på Hovawart och man blir lika glad varje gång man gör det.
Men, säger cyklisten du heter väl Maria..? Äh va jo men vem är du säger jag.
Han sa sitt namn men det har jag redan glömt men hunden kommer jag absolut ihåg.
Det var den lilla Ådi som jag hade hemma ett par dagar förra året innan han blev såld som stod framför mig.
Han heter numera Ceasar(osäker på stavningen) och har blivit en jättefin kille med ett underbart trevligt sätt. Ja det va lite lycka att få se han igen.

Tycker ni att han ser konstig ut så är det bara så att han är våt. Husse har varit snäll och låtit han få svalka av sig i en av dammarna.

Ja det var en givande dag för oss alla och nu är vi trötta.
Nattinatt för våran del och i morgon blir det en annan dag med äventyr, jag vet vad som händer och jag hoppas att det kommer bli en bra dag...

Inga kommentarer: