söndag 23 maj 2010

Fynd i skogen

Att jag trivs i naturen är ju ingen nyhet för den som känner mig. Och där jag bor finns en liten skog som jag brukar gå och rota runt i, när jag var ute sist så gick jag en annan väg, ja jag går aldrig samma väg där och nu gick jag åt ett håll jag aldrig gått förr. Långt in i skogen hittar jag rester från förr, förmodligen har det varit ett uthus av nåt slag som tillhört en bondgård. Det jag såg var som en kulle med all möjlig bråte i, värst var att det va så mycket gammalt glas. Det var glödlampor och glasflaskor i mängder, när jag gick så krasade det under marken. Tur att jag hann koppla upp hundarna innan dom hann springa över allt det. Vi fortätter vår tur i skogen och har det toppen, när vädret bara slår om och det blir värsta ovädret, åskan small till från ingenstans och sen öppnade sig himlen. Regnet vräkte ner och åskan gick och vi var ca 1 timmas promenad från trygga hemmet. Men var inget annat att göra än att gå. När vi väl var hemma så var vi genom dränkta. Lite kort o suddiga filmer hann jag med att få iaf...
Här har Yahma tydligen nåt viktigt att säga till sin bror men han vill inte lyssna på henne.

Inga kommentarer: