torsdag 27 augusti 2009

Pust.

Ja detta med Adhd är bannemig ingen lätt grej.
Nu har jag fått göra massa prover som jag antar ska vara bra innan jag får min medicin. Sen får vi väl hoppas på att jag blir en något mer koncentrerad Maria.
Igår va jag på sjukhuset o lämnade massa blod som dom sen ska kolla levervärden o massa annat som jag inte vet vad.
Idag va jag på sjukhuset igen o gjorde ett EEG, ja då sätter dom massa sladdar på huvudet som ska kolla min aktivitet i skallen, ja dom ser andra saker oxå o det tyckte jag ju va possitivt, som tumörer o sånt skräp.
Sen efter det hade jag tid hos Social medicin, jag hade ingen aning om vad det va för nåt o inte hittade jag dit heller men det ordnade sig till slut.
Där fick jag svara på massa frågor om vad för mediciner jag äter mm och sen skulle jag lämna ett toxinprov.
Ja, det är ett kisseprov där dom ser om man har stoppat i sig några droger den sista tiden och det har jag ju inte gjort.
Provet va grönt, inga droger i min kropp.
Men det kändes riktigt otrevligt och vara där bland dessa missbrukare och jag hoppas att jag aldrig mer behöver gå dit o pissa.
Något jag fick reda på som jag inte hade en aningom är att vanlig hostmedicin, Mollipect. Vet inte hur det stavas men iaf den visas som amfetamin i ett sådant kisseprov, lite lustigt o samtidigt skrämmande men så är det och nu vet ni det.
Det va det om mig för stunden...

Inga kommentarer: