fredag 19 december 2008

Va de inte nog...

med att jag har blivit rånad!!!
Tar fram min älskade dammsugare som gör ett troget arbete i mitt hem varje dag o vad händer tror ni..?
Jo, nu ska den börja bråka också, helt plötsligt så blir den trött, ja, trött.
Den lägger inte av men suger bara väldigt lite o väldigt tyst, fick den ont nånstans tro. Jag gav den en spark o vips så ryckte den upp sig o tog i med nya krafter, men så efter ett par sekunder så blir den trött igen, den vill bara inte idag verkar det som.
Så höll vi på dammsugen o jag, en spark o ett ryck tills jag ansåg att nu får det räcka.
Ska baka lite morotskaka istället för det är ju riktigt smaskens tycker jag.
Tappar visphelvetet i golvet, den elektriska, ok inga synliga skador så jag fortsätter.
Men när den ska startas så vill inte den till en början, för att sen bara så där sätta full fart o sen sluta o så höll den på.
När jag satte i från mig den så rätt som de va så satte den full fart igen o ni kan ju tänka er all smet som satt på var den hamnade, ja i hela köket kändes det som.
Nej detta har inte varit min dag o nu är jag gråtfärdig o riktigt riktigt trött o skiter i allt vad dammsuga o baka heter på ett tag, ja handling får jag oxå ge fan i på ett par dagar.
Fredagen den 13 är det förvisso inte men denna fredag kommer jag att minnas, min Otursdag...
Nu ska jag ta en promenad med hundarna o se vad den rundan kan erbjuda för otrevligheter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte sant att alla olyckor kan komma på en dag trodde jag men du har helt klart bevisat det...

Fy fann för att bli länsad på pengar med, hoppas att prommisen blev bra

Kram

Anonym sa...

Jo då denna turen gick fint även om de e glashalt ute. Men dygnet är inte slut än, fniss...
Kramar