lördag 20 december 2008

Twixie


Ja efter gårdagens otur hoppas jag att det har vänt.
Måste bara visa vad min lilla skithund har hittat på i dag.
Efter att vi varit ute på morgonpromenaden ska jag ge hundarna sin frukost o Twixie står alltid på pass i köket o väntar, matvrak som hon är men nu var hon borta.
Jag ropade på henne men ingen Twixie kommer, hjälp tänker jag, glömde jag henne på utsidan, nej jag torkade tassar på två hundar.
Börjar o leta inne ifall jag stängt in henne nånstans men nej hon finns inte.
Gissa var jag hittade henne, jo hon har tagit sig upp på kattställningen o dessutom släpat med sig ett ben o krypit in i kojan som finns en våning upp o där ligger hon o tugger på ett ben.
Precis som att det va det naturligaste i hela världen.
Ja hon är rolig vår lilla skit, nästa steg är väl att hon fortsätter upp ett par våningar o hittar katternas mat som finns längst upp, men det får jag hoppas att hon inte gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul hoppas att ni får en underbar dag