måndag 23 november 2009

Åter igen

Ja då var det dags för mig att uppsöka sjukvården igen.
Denna gången lyckades jag att få en spik i ögat, ja säg inget.
Men det är SANT...
Hjälpte en vän i fredags att bära lite brädor och givetvis fick jag lite övervikt i min kropp och tippade lite framåt.
Framför mig finns nu ett staket och där ja precis just där som jag tippade framåt satt en spikjävel.
Det lät som när man river sönder ett papper och jag kände på ögat om det hänt nåt. Ont gjorde det inte men fick blod på handen och vips va hela näven full med blod.
Ja då började jag att skrika på vännen samtidigt som jag går in på toa, hon kommer o trycker dit en handduk och drar ut mig till bilen.
Jag vet inte om jag ska skratta el gråta.
Men vi kom till vårdcentralen iaf och dom spolade rent o tejpade mig snyggt.
Sen vidare till ögon mottagningen i Uddevalla för en ordentlig koll av ögat.
Allt va ok, pust.
Tiden på detta 2,5 timmar och jag berömmer återigen sjukvården.

Och så här fint är det idag.

Inga kommentarer: